Сторінка вихователя-методиста


Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки від 11.01.2016 № 5 «Про запровадження плану заходів з реалізації спільного проекту «Вчимося жити разом», що реалізується з Громадською організацією «Дитячий фонд «Здоров’я через освіту» у партнерстві з Європейським Союзом і Представництвом дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в рамках ініціативи Європейського Союзу «Діти миру» у Донецькій області у 2016 році впроваджується проект «Вчимося жити разом» (компонента «Освіта на основі життєвих навичок»).

Перелік базових навчальних закладів, які беруть участь в означеному проекті затверджено у листі Міністерства освіти і науки України від 09.03.2016 № 2/2-14-411-16.  Серед них і наш дитячий садок № 127.

У рамках проекту вихователі ДНЗ брали участь в тренінгу, мета якого: підготувати вихователів дошкільних навчальних закладів до роботи за програмою "Вчимося жити разом". В групах старшого та середнього дошкільного віку були проведені заняття за парціальною програмою "Вчимося жити разом".

Заняття "Дружні діти - мов квіти" в групі середнього дошкільного віку №3 (вихователь Уварова Олена В'ячеславівна) 

Заняття "Міст миру" в групі старшого дошкільного віку №2 (вихователь Юхта Тетяна Вікторівна)

Заняття "Ввічливі слова творять дива" в групі середнього дошкільного віку №6 (вихователь Мазурік Олена Анатоліївна)

Заняття "Дерево добра" в групі середнього дошкільного віку №4 (вихователь Перепелиця Олена Павлівна)

Заняття "Всім допомагати - вірних друзів мати" в групі старшого дошкільного віку №2 (практичний психолог Болотнікова Наталія Олександрівна)

Співпраця педагогів ДНЗ з мистецтвознавцями 
Харківського художнього музею.

   П'ятий рік педагоги закладу співпрацюють з мистецтвознавцями Харківського художнього музею. 

  Мистецтвознавцями музею один раз на місяць проводятся інтерактивні заняття для дітей старшого дошкільного віку, під час яких. в цікавій, доступній формі, з використанням ілюстративного матеріалу, розповідають дітям про картини, художників, музеї.

  Під час занять діти виконують ігрові та творчі завдання, отримують корисні знання та позитивні емоції.

Батькам про режим дня



Веселе безтурботне дитинство!

Поки ваш малюк ще дошкільник, він не замислюється над тим, коли потрібно відпочивати, коли займатися, читати, а коли гуляти. Він постійно перебуває під доглядом дорослих, і вони самі організовують увесь день дитини.


Але пройде рік, і йому потрібно буде багато чого вирішувати самому, у нього з'являться нові нелегкі обов'язки: уроки в школі, домашні завдання, заняття в кружках, суспільні доручення,  адже треба ще почитати, допомогти мамі, погуляти.

Організувати весь день дитини допоможе режим!

Привчати дітей до нього потрібно якомога раніше, щоб до моменту вступу в школу вони вже свідомо виконували розпорядок дня. І ще одна важлива умова: дитина повина уміти визначати й міняти темп своїх дій. Адже з найпершого дня навчання в школі йому доведеться трудитися в одному, загальному для всього класу темпі, щоб встигнути виконати завдання у відведене для нього час. Ще в дитячому садку дітей навчають орієнтуватися в часі. Ваше завдання — пояснити їм, що займатися, відпочивати, гуляти й спати потрібно в певний час, тоді його буде вистачати на все. Дотримання режиму дня виробить у дитини почуття відповідальності, дисциплінованості — ті самі якості, які дуже потрібні  школяру.

Якщо ваша дитина відвідує дитячий садок — а там дотримуються  режиму дня — то й вихідні дні не повинні відрізнятися від звичних.

Ми не будемо давати універсальну схему режиму дня. Але є основні принципи, які важливо враховувати у всіх випадках: це правильна організація режиму праці й відпочинку, організація режиму харчування й повноцінного сну.

Дитина обов'язково повина вставати в той саме час, бажано годин у сім або половині восьмого. Звикнувши вставати пізніше, йому важко буде прокидатися в необхіний час, коли піде в школу. Особлива увага на це слід звернути тим батькам, діти яких  не відвідують дитячий садок.

Лягати спати дитина повина не пізніше половини дев'ятого. Тривалість нічного сну — не менше 11,5-12 годин. Цього часу досить для повного відновлення працездатності й функціонального стану нервової системи. Якщо не дотримувати цього правила, дитина не відпочине за ніч і на уроках буде неуважним і млявим.

Звикнувши лягати спати й вставати в той саме час, діти швидко засинають і легко прокидаються.

Необхідний і денний сон ( півтора-дві години). Адже діти стомлюються не тільки від занять, але й від шуму, від спільних ігор. Позбавлення дитини денного сну може викликати в нього різні розлади нервової системи.

У режим дня дитини повинна обов'язково входити ранкова гімнастика! Вона зміцнює здоров'я, знімає сонливість, дає заряд бадьорості! Перший раз обов'язково займайтеся разом з дитиною, покажіть йому 5-7 вправ, введіть в комплекс ранкової гімнастики ігрові моменти. Періодично, щоб вправи не набридали, вносіть в них нові елементи. Пройде час, і дитина буде самостійно займатися ранковою зарядкою, але ви обов'язково контролюйте чіткість і порядок виконання вправ.

 Гуляйте в будь-яку погоду не менше 4 годин!

Не можна скорочувати час прогулянки через зайнятість дорослих, поганої погоди. Адже свіже повітря для дитини — це зміцнення здоров'я, загартовування організму, поліпшення діяльності органів дихання й серцево-судинної системи. Перебування на повітрі повинно бути активним: це й рухливі ігри, фізичні вправи, і посильною разом з дорослими працею.

Зверніть увагу на те, що робить ваша дитина на вулиці, в  які ігри він грає. Навчайте його нових, незнайомим йому іграм. Грайте разом з дітьми, зробіть перебування їх на повітрі цікавим, активним, корисним! А у вихідні дні можна відправитися з дитиною в невеликий похід, на лижну прогулянку, екскурсію.

Якщо діти подовгу сидять біля телевізора, вони, природно, менше рухаються, недостатньо гуляють. І як наслідок — погіршення сну й апетиту, плаксивість, дратівливість й інші порушення стану здоров'я. Телевізійні передачі — звичайно, тільки дитячі — дозволяється дивитися не частіше 2-3 раз на тиждень, а тривалість їх не повинна перевищувати 30 хвилин.

Завжди незмінним у режимі дня повинно бути час сніданку, обіду, полуденка, вечері. Тільки у випадку режиму харчування відбувається необхідна підготовка діяльності шлунково-кишкового тракту до перетравлювання їжі, засвоєнню живильних речовин. Тоді дитина буде їсти з більшим задоволенням і апетитом!

Якщо дошкільник звикне до виконання режиму дня, згодом це стане його внутрішньою потребою. Але ж режим —- запорука здоров'я!

 


 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар